Nachtduik Specialty

Waarom de PADI Nachtduik Specialty ?
Het maken van een nachtduik brengt je in een heel andere sfeer dan gewone dag duiken. Het geeft een bepaalde spanning maar ook een heerlijke rust omdat alles om je heen donker is en jij alleen het licht van je eigen en andermans duiklamp ziet.
De nachtduik specialty is een interessante cursus voor de duiker die veel in Nederland duikt. Zowel in het vroege voorjaar als in het najaar zijn de dagen korter waardoor je duiken sneller in het donker zullen plaatsvinden.

Ook voor diegene die regelmatig in het buitenland duiken zijn nachtduiken een must do!!

Je ziet ‘s nachts andere dieren actief die overdag voor de duiker verborgen blijven. Het geeft een hele andere dimensie aan het onderwaterleven.

Je leert tijdens deze specialty de verschillende voorzorgsmaatregelen die nodig zijn om een nachtduik veilig te laten verlopen, denk bijvoorbeeld aan de manier van te water gaan.
Je leert om te gaan met het gebruik van onderwaterlampen en het buddycontact. Ook zullen we aandacht besteden aan het uitwisselen van signalen onderwater.
Al met al een echte aanrader voor de duiker die zich in het bruisende en spannende donkere onderwaterleven wil verdiepen.
De cursus is bedoeld als een veilige inleiding voor het doen van nachtduiken en geeft je een nachtduik specialty brevet wat mee telt voor je Master Scuba Diver brevet.

Wat zijn de brevetteringseisen ?

Je dient te beschikken over een PADI Open Water Diver brevet of PADI Junior Open Water Diver brevet of een gelijkwaardig brevet van een andere duikorganisatie.

Hoe ziet het lesschema eruit ?
De cursus bestaat uit 1 theoriesessie en 3 nachtduiken.

Medische verklaring
Voor deelname aan deze cursus dien je in het bezit te zijn van een geldige medische verklaring. Wanneer je op het moment van de cursus bij een arts onder behandeling bent, of je hebt een medische aandoening (gehad) welke een risico-factor is voor het duiken algemeen of bootduiken in het bijzonder, moet je eerst een arts raadplegen. De arts dient dan een verklaring te ondertekenen dat de behandeling of aandoening geen probleem oplevert voor het duiken.

Voor meer informatie mail naar: opleidingen@duikverenigingminkedive.nl

Prijs: €150,-
In dit bedrag zijn het brevet, de theoriesessie en de 3 nachtduiken inbegrepen, maar is exclusief flesvullingen.
Je dient zelf te beschikken over een volledige duikrusting. Het gebruik van een onderwaterlamp is verplicht tijdens deze cursus, daarnaast is het aan te bevelen dat iedere duiker een eigen back-up lamp heeft.
Heb je zelf geen volledige duikuitrusting, dan kun je deze huren bij de vereniging.