Onder duikers is de Groene Heuvels zeer bekend vanwege de grote diepte en het zeer heldere water. De Groene Heuvels biedt genoeg mogelijheden voor zowel beginners als gevorderden.

Bij parkeerplaats A ligt op de bodem een houten wrak van ongeveer 8 meter. Dit object is geplaatst door diverse duikverenigingen die ook verantwoordelijk zijn voor het onderhoud ervan.

Bij parkeerplaats C is rechts van de steiger ’s zomers veel plantengroei op 3-6 meter diepte met de kans om flinke karpers, snoeken, baars of zelfs paling tegen te komen. Ook zoetwaterkreeftjes komen er veel voor. Als u vanaf het strand rechtuit gaat, komt u al snel op een aflopende zandbodem die tot een diepte van meer dan 20 meter afloopt. Ideaal om opstijgingen van verschillende diepten te oefenen.

Nachtduiken

Tot 22.00 uur is het recreatiegebied toegankelijk. Alleen voor kleine groepjes (2 à 4) wordt een ontheffing gegeven voor een nachtduik.  U kunt gratis een ontheffing aanvragen, door tijdens werkdagen voor 12.00 uur een e-mail te sturen naar info(at)rgv.nl met daarin de namen van de deelnemers, de datum en de verwachte tijd van aanwezigheid.  U ontvangt zo spoedig mogelijk een toestemming met nachtontheffing per e-mail retour. Deze dient u bij controle te kunnen laten zien.

Wanneer aanvragen per e-mail voor u niet mogelijk is kunt u tot drie werkdagen vooraf een ontheffing aanvragen die schriftelijk wordt toegestuurd. Hieraan zitten echter wel administratiekosten gekoppeld van € 25,00 excl. b.t.w.

Houdt u er rekening mee dat u na 22.00 uur het recreatiegebied niet per auto kunt betreden (de automatische ingaande slagbomen zijn dan buiten werking). U dient dus voor 22.00 uur te arriveren of voor alternatief vervoer te kiezen. Het recreatiegebied verlaten via de uitgaande slagbomen is te allen tijde mogelijk.

Adres:

Groene Heuvels 301,